Mebelux utworzył Dział Badań i Rozwoju i podjął współpracę z Kantar Millward Brown.

dodano: 29.03.2018

Spółka Mebelux położyła nacisk na poszukiwanie nowych rozwiązań i utworzyła w swoich strukturach organizacyjnych Dział Badań i Rozwoju.

Główną rolą Działu Badań i Rozwoju w Mebelux będzie nadzór nad pełnym portfolio produktów w tym rozwijanie nowych produktów oraz proces ulepszeń i wprowadzania zmian w istniejących już kolekcjach. Dział Badań i Rozwoju jest odpowiedzialny również za rozeznanie rynkowe, trendów i analizuję rynku. Członkami działu są pracownicy Mebelux odpowiedzialni za stronę techniczno-konstrukcyjną mebla, za zarządzanie produkcją oraz zewnętrzni eksperci współpracujący na stałe z firmą Mebelux w zakresie designu i badania trendów rynkowych. Nie jest to więc typowy interdyscyplinarny zespół, składający się tylko z pracowników zakładu o różnych profesjach. Stałym elementem pracy działu są konsultacje ze specjalistami, dostawcami oraz projektantami. Poszukiwanie rozwiązań i opieranie się o branżowych specjalistów pozwala dostarczyć na rynek rozwiązania, a nie wyłącznie kolekcje meblowe. Nasz zespół technologiczny, który od lat czuwa nad realizowanymi zamówieniami specjalnymi, zdobyte doświadczenie będzie teraz wykorzystywał przy dalszym rozwijaniu oferty meblarskiej.

Dział Badań i Rozwoju stanowi swoistą platformę komunikacji pomiędzy potrzebami rynku i naszych klientów, a designem, technologią i konstrukcyjnymi rozwiązaniami konkretnych kolekcji. Dotychczas działania takie prowadzaliśmy intuicyjnie. Nowo utworzony dział porządkuje i organizuje te procesy w firmie. W praktyce do konsultacji w ramach działu będziemy zapraszać użytkowników, projektantów, ekspertów czy specjalistów od design thinking, wszystko po to by nasza oferta byłą bliższa potrzebom i Klientów i Użytkowników. – mówi Pani Marzena Czaplicka, Dyrektor Generalny i Członek Zarządu w Mebelux Sp. z o.o.

Pierwszym projektem nowoutworzonego działu była współpraca z Kantar Millward Brown w zakresie „Zrozumienia pozycji marki Mebelux i badawczego wsparcia jej rozwoju”. Celem badania było min. poznanie trendów obowiązujących i wpływających na rynek mebli biurowych w Polsce, zbadanie procesu decyzyjnego wyboru producenta mebli oraz określenia driverów i barier w procesie tego wyboru. Badania uporządkowały posiadaną wiedzę rynkową firmy, wskazały obszary wymagające zaangażowania i wskazały kierunek rozwoju marki Mebelux. Na tej bazie budujemy strategię i mapę naszych działań.

Dział Badań i Rozwoju wyposażony w narzędzia rozpoczął intensywne działania, tak aby jeszcze w tym roku pokazać naszym Klientom zarówno nowe kolekcje jak i te obecne po liftingu.

 

Jeśli potrzebujesz
materiałów?

CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
Skontaktuj się z nami!

Mebelux sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 9, 14-100 Ostróda
tel. +48 89 646 12 22   -   e-mail: mebelux@mebelux.com.pl